Strona korzysta z plików cookies. Możesz określic warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

OK

image image

Informacje

Archiwum 2011+ » 2015

ARCHIWUM
2019
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
2018
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2017
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2016
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2015
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2014
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2013
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2012
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2011
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
Odcinek S7 Czosnów – Trasa Armii Krajowej jest od dawna wyczekiwany nie tylko przez mieszkańców miejscowości, przez które trasa przebiega, ale również przez kierowców, którzy tą drogą uczęszczają. Brak S7 generuje straty finansowe.

Łomianki walczą o S7

[obrazek]

Odcinek S7 Czosnów – Trasa Armii Krajowej jest od dawna wyczekiwany nie tylko przez mieszkańców miejscowości, przez które trasa przebiega, ale również przez kierowców, którzy tą drogą uczęszczają. Władze i mieszkańcy Łomianek współpracują w celu szybkiej realizacji projektu, wpisanego do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

[obrazek]

Łomianki walczą o S7

Odcinek S7 Czosnów – Trasa Armii Krajowej jest od dawna oczekiwany przez mieszkańców oraz kierowców, którzy często korzystają z tej drogi. – Niezmiernie ucieszył nas fakt wprowadzenia z listy rezerwowej na listę podstawową PBDK trasy S7 na odcinku Czosnów – Trasa Armii Krajowej. Nasze stowarzyszenie Łomianki Razem oraz mieszkańcy Łomianek, Młocin, Czosnowa, Nowego Dworu Mazowieckiego jednoznacznie dali wyraz poparciu jak najszybszej realizacji trasy S7. Przez ostatnie kilka miesięcy zebraliśmy ponad tysiąc podpisów za przyspieszeniem budowy trasy, a rada miejska w Łomiankach podjęła uchwałę, wskazującą na konieczność budowy trasy S7 w wariancie II jako najbardziej optymalny dla miasta Łomianki, negatywnie opiniując zarówno wariant I jak i tzw. udrożnienie ulicy Kolejowej – mówi portalowi "RynekInfrastruktury.pl" Joanna Roszkowska, ze stowarzyszenia Łomianki Razem.

Łomianki wiedzą, że obietnice rządowe nie zawsze pokrywają się z rzeczywistością. Obiecują, że dopilnują realizacji inwestycji. – Umieszczenie na liście podstawowej trasy S7 nie oznacza automatycznie jej realizacji przez GDDKiA. Nadal musimy walczyć o to niezbędne, nie tylko Łomiankom, rozwiązanie komunikacyjne, gdyż działania rządu w tej sprawie mogą się niestety okazać jedynie elementem walki wyborczej. Tego się obawiamy, gdyż póki co nie podano żadnych szczegółów ani wyliczeń. Zobaczymy jak rząd w kwestii trasy S7 zachowa się po wyborach, nasze działania będą uzależnione od działań rządu w tej sprawie – informuje Joanna Roszkowska.

Autor: Leonard Dolecki, fot. GDDKiA
Więcej na www.rynekinfrastruktury.pl

[obrazek]

Brak S7 generuje straty finansowe

W wywiadzie dla portalu www.rynekinfrastruktury.pl Piotr Rusiecki, zastępca burmistrza Łomianek powiedział:
– Brak drogi S7 dla naszego miasta i gminy powoduje olbrzymie utrudnienia w zarządzaniu gminą i generuje olbrzymie straty finansowe ze względu na "korki" utrudniony dojazd do Warszawy a także brak bezpośredniego dostępu do sieci dróg ekspresowych i autostrad.
Burmistrz dodał: - Natężenie ruchu z każdym rokiem się zwiększa i będzie się zwiększać, ze względu na Lotnisko w Modlinie i brak alternatywy w postaci transportu szynowego po tej stronie Wisły. Według badań GDDKiA natężenie ruchu kilka lat temu wynosiło ponad 55 tys. samochodów na dobę. Według prognoz w ciągu 20 lat ma wzrosnąć do około 100 tys. a więc mniej więcej tyle ile obecnie przejeżdża przez most Grota-Roweckiego w Warszawie.

Pełną treść tej rozmowy Zastępcy Burmistrza, Piotra Rusieckiego z red. Edytą Wsół znajdziecie Państwo na www.rynekinfrastruktury.pl.


Łomianki marnie oceniają szanse na S7

– Działania rządu w mojej ocenie mają charakter wyborczy i niestety polityczny, choć nasz odcinek S7 przesunięto z listy rezerwowej. Warto przypomnieć, że w 2013 roku przed referendum o odwołanie prezydent Warszawy „zabrano” pieniądze z S7 odcinek Warszawa – Czosnów na rzecz równie ważnej Południowej Obwodnicy Warszawy. Niestety nie przyspieszyło to procedowania nad dokumentacją S7 tzn. przygotowaniem wniosku do RDOŚ w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” Piotr Rusiecki, zastępca burmistrza Łomianek. Z informacji wiceburmistrza wynika, że do dnia dzisiejszego taki wniosek nawet nie został złożony przez GDDKiA, choć budowa tego odcinka jest kluczowa dla dalszego rozwoju tej części regionu.

– Oczekujemy od rządu przyspieszenia prac na procedowaniem nad dokumentacją i wpisanie odcinka S7 Warszawa – Czosnów na listę o największym priorytecie – oświadczył 3 września dla portalu "RynekInfrastruktury.pl" burmistrz Piotr Rusiecki.