Strona korzysta z plików cookies. Możesz określic warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

OK

image image

Informacje

Archiwum 2011+ » 2011

ARCHIWUM
2020
styczeń
luty
2019
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2018
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2017
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2016
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2015
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2014
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2013
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2012
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2011
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
Podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Łomiankach, radni uchwalili nowe ceny biletów na przewozy miejską komunikacją w Łomiankach. Podwyżka cen biletów będzie wprowadzana etapami. Dodatkowo KMŁ wprowadził nową strefę biletową D dla obszaru Gminy.

Zmiana cen biletów „Ł”

Wprowadzanie podwyżek cen biletów podzielono, podobnie jak w Warszawie, na 3 etapy. 1 etap – do 31 sierpnia 2012 r., 2 etap od 1 września 2012 r. do 31 sierpnia 2013 r. i 3 etap od 1 września 2013 r.. Podjęta 21 lipca br. uchwała Rady Miejskiej w Łomiankach jest obecnie w fazie proceduralnej; można jednak przewidywać, że zmiana cen biletów nastąpi od 1 października br.

KMŁ wprowadziła nową strefę biletową D dla obszaru Gminy Łomianki. Pasażerowie poruszający się autobusami w obrębie gminy będą płacić za bilet jak dotychczas – 3,20 zł.

Zdaniem prezesa spółki KMŁ, Bogdana Marcińczyka podwyżka cen biletów jest kompromisem wypracowanym przez radnych. Jej wysokość można określić jako najniższą z możliwych do przyjęcia. Z jednej strony mamy do czynienia ze znaczącym wzrostem kosztów eksploatacji i utrzymania komunikacji (wszyscy wiemy, jak bardzo zdrożało paliwo), z drugiej zaś mamy oczekiwania społeczne, by nie dokładać jeszcze jednej cegiełki do licznych podwyżek artykułów pierwszej potrzeby Wzrost cen biletów w Warszawie obrazuje skalę problemu, z jakim borykają się wszystkie firmy przewozowe. Fakt, że Łomianki mają własną komunikację, pozwala samorządowi na samodzielne podejmowanie decyzji w zakresie jej funkcjonowania i finansowania. Uchwalone zmiany Taryfy Przewozowej dają możliwość stabilizacji i dalszego rozwoju KMŁ.

- Jako publiczny przewoźnik KMŁ jest dedykowana przede wszystkim lokalnej społeczności. Zakładana jest dalsza, sukcesywna wymiana taboru Spółki na bardziej ekologiczny i przyjazny podróżnym. Zarząd planuje w każdym kolejnym roku zakup nowego autobusu. O prawidłowej organizacji i racjonalnej gospodarce w Spółce, niech świadczy koszt jednego wozokilometra, który kształtuje się tutaj na poziomie 6,50 zł (w Warszawie ok. 8,00 zł). Utrzymanie cen biletów na odpowiednio wyważonym, adekwatnym zarówno do potrzeb ekonomicznych, jak i oczekiwań społecznych poziomie, jest jednym z elementarnych warunków, stanowiących o posiadaniu własnej, łomiankowskiej komunikacji w przyszłości – mówi Bogdan Marcińczyk

Ustalono następujące strefy komunikacyjne dla linii KMŁ:
Strefa A - obejmująca trasę, tylko na obszarze 1 strefy biletowej ZTM m.st. Warszawy.
Strefa B - obejmująca trasę na obszarze gminy Łomianki i m.st. Warszawy.
Strefa C - obejmująca trasę w obrębie gminy Czosnów oraz trasę łączącą gminę Czosnów z gminą Łomianki lub gminę Czosnów z m.st. Warszawą.
Strefa D - obejmująca trasę tylko w obrębie gminy Łomianki.