Strona korzysta z plików cookies. Możesz określic warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce

OK

image image image image

Informacje

Archiwum 2011+ » 2017

ARCHIWUM
2019
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
2018
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2017
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2016
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2015
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2014
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2013
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2012
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
2011
styczeń
luty
marzec
kwiecień
maj
czerwiec
lipiec
sierpień
wrzesień
październik
listopad
grudzień
Opozycja nie poprzestaje na blokowaniu budowy strategicznych inwestycji w Łomiankach. Już w 2012 r. część Rady Miejskiej - przeciwna obecnemu burmistrzowi - próbowała zablokować realizację budowy szkoły w Dąbrowie L., a w kolejnych latach m.in. przebudowę gminnych dróg, budowę pełnowymiarowego boiska do piłki nożnej czy długo oczekiwanej drogi ekspresowej S7. Kontestowano nawet skatepark. Teraz podważana jest decyzja o budowie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Warszawskiej, a mieszkańcy straszeni są deficytem.

Kto blokuje inwestycyjny rozwój gminy?

Opozycja nie poprzestaje na blokowaniu budowy strategicznych inwestycji w Łomiankach. Już w 2012 r. część Rady Miejskiej - przeciwna obecnemu burmistrzowi - próbowała zablokować realizację budowy szkoły w Dąbrowie Leśnej, a w kolejnych latach m.in. przebudowę gminnych dróg, budowę pełnowymiarowego boiska do piłki nożnej czy długo oczekiwanej drogi ekspresowej S7. Kontestowano nawet skatepark. Teraz podważana jest decyzja o budowie ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Warszawskiej, a mieszkańcy straszeni są deficytem.

[obrazek]

[obrazek]
obecnie budowana ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Warszawskiej na odc. Brukowa-Parkowa 

Bezpośrednio po wyborach samorządowych, jeszcze pod koniec 2014 roku, ruszyło wiele blokowanych dotychczas inwestycji. Udało się też pozyskać miliony złotych z Unii Europejskiej na ich realizację. Pomimo tego, że opozycja ma mniejszość w Radzie Miejskiej, dalej próbuje różnymi metodami przeszkadzać w realizacji tak długo oczekiwanych przez mieszkańców projektów.

[obrazek]
ścieżka rowerowa wymagająca przebudowy i dostosowania do projektu 

Niestety, przeciwnicy polityczni również w ostatnim czasie podjęli szereg działań zmierzających do utrudnienia realizacji inwestycji polegających na przebudowie dróg gminnych (m.in. Grzybowej, Spokojnej i innych). Dalej podważana jest zasadność funkcjonowania skateparku czy budowy lodowiska. Przeszkadza budowa pełnowymiarowego boiska do piłki nożnej, inwestycji tak długo oczekiwanej przez środowisko sportowe. Część opozycji podburza mieszkańców przeciwko budowie ulicy śladem Kościelna Droga, zaplanowanej od 2002 roku! Są i tacy, którym przeszkadza plan budowy parku miejskiego przy ul. Fabrycznej czy też reorganizacja w oświacie (CUW), która ma dać gminie roczne oszczędności rzędu 2 mln zł. 

W ostatni piątek (10 marca) nie było inaczej. Jeden z działaczy opozycji, Przewodniczący Osiedla Buraków zaprosił po raz kolejny TVP po to, aby podważyć decyzję o budowie ścieżki rowerowej; notabene wyseparowanej, asfaltowej, która ma włączyć Łomianki bezpośrednio do sieci warszawskich ścieżek rowerowych.

[obrazek]

Inwestycja realizowana w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) zakłada budowę sieci ścieżek rowerowych na terenie metropolii warszawskiej, tj. Warszawy, Łomianek, Czosnowa oraz innych sąsiednich gmin, które mają niejako oplatać Warszawę. Nasz projekt zakłada budowę 12,5 km ścieżek asfaltowych na terenie Łomianek za kwotę 6,1 mln zł, z czego wysokość otrzymanej z Unii Europejskiej dotacji to kwota 4,8 mlz zł, co stanowi 80% wartości zadania.

Omawiany odcinek budowy ścieżki asfaltowej wraz z chodnikiem od ul. Brukowej do ul. Parkowej po przetargu ma kosztować 816 859,84 zł, z czego dofinansowanie ma wynieść 653 487,87 zł. Koszt gminy wyniesie zatem zaledwie 163 371,97 zł.

Odnosząc się do zarzutów na temat deficytu...
Sytuacja finansowa gminy jest bardzo dobra a budżet na 2017 roku zrównoważony i proinwestycyjny. Obecnie zadłużenie wynosi jedynie 16,64% na maksymalne 60%. W 2017 roku zrealizujemy inwestycje na łączną kwotę przekraczającą 46 mln zł, co stanowi 31% wydatków gminnych ogółem. Straszenie mieszkańców deficytem ma na celu jedynie chęć wprowadzenia ich w błąd.

[obrazek]

Według naszych planów wyżej wspomniana ścieżka rowerowa najpóźniej w maju br. będzie udostępniona dla mieszkańców. Wraz z przebudowywaną obecnie ul. Parkową (oddzielne zadanie inwestycyjne) wpisze się w ciąg warszawskiego układu ścieżek rowerowych. Do przyszłego roku pewnie trzeba będzie poczekać na stolicę… Trwają starania, aby ta inwestycja wzdłuż ul. Pułkowej była zrealizowana przez Warszawę również w możliwie najbliższym czasie.

Czy Łomianki muszą być znane w całym kraju wyłącznie z oprotestowywania kolejnych inwestycji, tak długo oczekiwanych przez mieszkańców naszej gminy?

Piotr Rusiecki
Zastępca Burmistrza Łomianek