Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Jest zysk, są gratulacje!

Z wypracowanego zysku i bez obciążania gminy kredytami, gminna spółka KMŁ kupiła w ostatnim czasie trzy nowoczesne autobusy. Burmistrz Łomianek, Tomasz Dąbrowski podziękował zarządowi i członkom załogi za efektywną pracę.

Jest zysk, są gratulacje!

Z wypracowanego zysku i bez obciążania gminy kredytami, gminna spółka KMŁ kupiła w ostatnim czasie trzy nowoczesne autobusy. W 2012 roku KMŁ kupiła jeden nowoczesny autobus Solaris Urbino 12, w tym roku kolejne dwa wyjechały na ulice Łomianek.

Wczoraj Burmistrz Łomianek, Tomasz Dąbrowski osobiście podziękował zarządowi KMŁ i członkom załogi za efektywną pracę. Podkreślił, jak bardzo docenia zaangażowanie pracowników, z których każdy ma wkład w ogólny zysk spółki.

[obrazek]

Spotkanie było okazją do wymiany poglądów na temat przyszłości funkcjonowania komunikacji miejskiej.

[obrazek]

O przyszłości rozmawiano także w kontekście taboru i autobusu Mercedes-Benz Citaro z silnikiem Euro VI, który spółka otrzymała (gratis!) do testów.

[obrazek]

Prezes KMŁ, Bogdan Marcińczyk opowiedział Burmistrzowi Dąbrowskiemu i jego Zastępcy - Piotrowi Rusieckiemu, o wyposażeniu testowanego autobusu. Pasażerowie mogą odczuć tutaj komfort podróżowania i to od samego wejścia. Wszystkie drzwi w Citaro są jasno oświetlone poprzez diody LED. Samo wnętrze charakteryzuje się dobrym oświetleniem, które szczególnie z tyłu może ograniczyć np. akty wandalizmu.

[obrazek]

Dzięki całkowicie nowej generacji silników i nadzwyczajnemu układowi oczyszczania spalin autobusy te utrzymują poziom emisji na granicy wykrywalności - co podkreślił z kolei doradca burmistrza ds. transportu zbiorowego - Tadeusz Kordek.

[obrazek]

Nie jest nowością że, przewoźnicy komunikacji miejskiej testują nowoczesne pojazdy, aby mieć możliwość porównania parametrów technicznych oferowanych na rynku pojazdów. Zarząd KMŁ po rozmowach z przedstawicielami firmy  EvoBus, importerem autobusów Mercedes-Benz i Setra, postanowił przeprowadzić testy nowego autobusu Mercedes Benz Citaro C 2.
Autobus ten wyposażony jest w niską podłogę na całej długości autobusu, automatyczna skrzynię biegów, klimatyzację dla całego pojazdu oraz system monitoringu. Największa nowością jest jednak silnik pojazdu o mocy 220 kW, spełniający normę emisji spalin EURO 6 która będzie obowiązywała od 1 styczna 2014 r.

Ciekawostką jest to, że w  testowanym autobusie zamontowano wykładzinę podłogową imitującą drewnianą podłogę. Aby zmniejszyć zużycie paliwa, zastosowano moduł rekuperacyjny pozwalający na odzysk energii elektrycznej podczas hamowania silnikiem. Być może w przyszłości taki autobus zagości w naszej komunikacji na stałe.

Opcje strony

do góry