Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Obowiązkowa segregacja śmieci dla wszystkich?

Urząd powziął ustalenia z obecnym odbiorcą śmieci w kwestii realizacji dodatkowych odpłatnych odbiorów. Mieszkaniec może zgłosić się do firmy odbierającej odpady z potrzebą częstszego odbioru odpadów.

WYJAŚNIENIE!

[obrazek]
WYJAŚNIENIE


W związku z wieloma wątpliwościami z
głaszanymi przez Państwa,
niniejszym informujemy, że
podstawowe stawki za wywóz odpadów BEZ LIMITU
pozostają BEZ ZMIAN i wynoszą:
  • 9,50 zł od osoby za miesiąc w przypadku odbioru odpadów segregowanych
  • 16,50 zł od osoby za miesiąc w przypadku odbioru odpadów zmieszanych

Wskazana poniżej w tekście stawka 35 zł netto/worek jest jedynie maksymalną kwotą zaproponowaną przez firmę SITA Polska. Jej ostateczna wysokość będzie przez Urząd negocjowana, a zależeć będzie od ilości faktycznego zapotrzebowania mieszkańców na tę dodatkową usługę.

------------------------------------

Obowiązkowa segregacja śmieci dla wszystkich?


Urząd powziął ustalenia z obecnym odbiorcą śmieci w kwestii realizacji dodatkowych odpłatnych odbiorów. Mieszkaniec może zgłosić się do firmy odbierającej odpady z potrzebą częstszego odbioru odpadów.

30 stycznia br. w auli ICDS odbyły się konsultacje społeczne w sprawie analizy i oceny wprowadzonego 1 lipca 2013 r. systemu gospodarowania odpadami komunalnymi. Celem konsultacji było zebranie opinii mieszkańców dotyczących wprowadzonego systemu „śmieciowego”. Wychodząc naprzeciw postulatom zgłoszonym podczas konsultacji społecznych, Urząd podjął rozmowy z firmą wywozową, w poszukiwaniu rozwiązań w kwestiach poruszanych przez mieszkańców.
[obrazek]

W ramach obowiązującej stawki nie ma możliwości zwiększenia częstotliwości odbioru odpadów segregowanych/zielonych. Odpady zmieszane odbierane są z minimalną częstotliwością zaakceptowaną przez Państwową Powiatową Stację Sanitarno-Epidemiologiczną, wobec powyższego nie można wydłużyć czasookresu ich odbioru na rzecz odpadów segregowanych. Urząd powziął ustalenia z obecnym odbiorcą śmieci w kwestii realizacji dodatkowych odpłatnych odbiorów. Mieszkaniec może zgłosić się do firmy odbierającej odpady z potrzebą częstszego odbioru odpadów. Usługa ta będzie kosztować 35 zł netto/worek. Rozliczenie będzie odbywać się między firmą a mieszkańcem.

Powstaje projekt poselski, gdzie jednym z pomysłów jest wprowadzenie obowiązkowej segregacji śmieci dla wszystkich właścicieli nieruchomości. Wówczas brak selektywnej zbiórki będzie oznaczać nie wyższą opłatę – tak jak obecnie – ale nałożenie wysokiej kary administracyjnej. Opłata mogłaby być nawet kilkukrotnie wyższa niż opłata za odpady posegregowane. Urząd nie ucieka się do tak drastycznych metod. Stawiamy na kampanię edukacyjną; w ten sposób próbujemy namówić nieprzekonanych mieszkańców, że segregacja ma sens nie tylko ekonomiczny, ale przede wszystkim ekologiczny.

Wszelkie sugestie dotyczące usystematyzowania harmonogramów zostaną uwzględnione przy opracowywaniu terminów odbioru odpadów w okresie lipiec-grudzień br.

Firma ma też obowiązek wybierać śmieci z prywatnych pojemników, z jednym zastrzeżeniem musi on spełniać normy UE, musi być dostosowany do podnośnika. W innym razie pracownik nie ma możliwości opróżnienia ciężkiego pojemnika. Jednocześnie przypominamy mieszkańcom, którzy odpady segregowane gromadzą w prywatnych pojemnikach, o ich odpowiednim oznakowaniu.

Aktualnie trwają także rozmowy z firmami na temat zorganizowania na wiosnę akcji zbierania odpadów wielkogabarytowych, w celu określenia kosztów ich odbioru. Jeśli środki finansowe pozwolą, akcja kontenerowa wzorem lat ubiegłych zostanie przeprowadzona.

Jednocześnie osoby, które nie mogły przybyć na konsultacje, a mają uwagi mogące wpłynąć na poprawę funkcjonowania systemu, prosimy o kontakt z Referatem Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska (tel. 22 768 62 25, e-mail: odpady@lomianki.pl). Pracownicy Referatu na bieżąco przyjmują Państwa opinie i sugestie.  

Katarzyna Wrońska
Kierownik Referatu Gospodarki Odpadami i Ochrony Środowiska

Opcje strony

do góry