Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Wariantowi 1 mówimy "nie"

Wczoraj w auli ICDS miała miejsce debata w sprawie przebiegu trasy S7. W dyskusji poprzedzonej prezentacją przygotowaną przez Stowarzyszenie Łomianki Razem udział wzięło ponad 200 osób - mieszkańców i gości spoza Łomianek.



Wariantowi 1 mówimy "nie"


Wczoraj (6 marca br.) w auli ICDS miała miejsce debata w sprawie przebiegu trasy S7. W dyskusji poprzedzonej prezentacją (pobierz PDF) przygotowaną przez Stowarzyszenie Łomianki Razem udział wzięło ponad 200 osób. W spotkaniu uczestniczyli zainteresowani mieszkańcy oraz przedstawiciele samorządu Młocin, eksperci ze Stowarzyszenia SISKOM (Wojciech Tumasz i Robert Chwiałkowski), a także radni miejscy. Władze gminy reprezentował Zastępca Burmistrza, Piotr Rusiecki.

[obrazek]

„Nie chcemy protezy. Chcemy trasy S7 w rezerwie NS koło Puszczy Kampinoskiej - wariant II. Według naszej oceny jest to jedyne rozwiązanie dla Łomianek i Warszawy” – deklarują członkowie Stowarzyszenia Łomianki Razem.

[obrazek]

Droga poprowadzona przez Dąbrowę to dla Łomianek jedyna szansa na zmniejszenie ruchu i odsunięcie groźby wyburzania budynków przy Kolejowej. Rozbudowa ulic Kolejowej i Pułkowej nie rozwiąże problemu komunikacyjnego Warszawy, a tym bardziej Łomianek, a jedynie podzieli gminę na 2 części.

[obrazek]
Uczestnicy wczorajszego spotkania zobowiązali Zastępcę Burmistrza, Piotra Rusieckiego do przygotowania na najbliższą sesję Rady Miejskiej projektu uchwały zgodnej z postulatami Stowarzyszenia Łomianki Razem, tj. m.in. poparcia realizacji tej inwestycji w wariancie 2, de facto projektu uchwały zgodnej z opinią uczestników dyskusji.

[obrazek]

Mieszkańcy „głośno wyrazili swój sprzeciw” z kolei wobec stanowiska Przewodniczącego Rady Miejskiej, Jana Grądzkiego. Zaproponował on bowiem skierowanie najpierw projektu uchwały do prac w komisjach i mieszkańcy Łomianek nie mogli się dowiedzieć, jak długo by to procedowanie trwało.

Stowarzyszenie Łomianki Razem od wielu miesięcy współpracuje z mieszkańcami naszej gminy w sprawie działań na rzecz trasy S7. Celem jest uświadomienie mieszkańcom Łomianek, że istnieją obecnie tylko 2 propozycje poprowadzenia trasy S7, ale tylko jeden z wariantów ma logiczne i ekonomiczne uzasadnienie.

[obrazek]

Warianty I i II znane są już od 20 czerwca ubiegłego roku, kiedy to GDDKiA miało spotkanie prezentacyjne z mieszkańcami w ICDS w związku z przygotowywaniem materiałów do wyznaczenia przebiegu północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7.
Wariant I to rozbudowa ul. Kolejowej, co wiąże się z wyburzeniami ok. 90 budynków przy tej ulicy i postawieniem na całej długości ul. Kolejowej ekranów. Ewentualna modernizacja ul. Kolejowej zdecydowanie pogorszyłaby również sytuację tamtejszyc przedsiębiorców.
Wariant II to trasa zaprojektowana już w latach 70. w rezerwie NS koło Puszczy Kampinoskiej.

[obrazek]

W związku z decyzją Premiera RP, Donalda Tuska o przesunięciu funduszy na budowę obwodnicy grozi realne zagrożenie w postaci rozbudowy ul. Kolejowej, co może skutkować dla Łomianek budową kładek zamiast przejść dla pieszych, zaślepieniu ul. Wiślanej i tym samym utrudnieniem z wyjazdem z Łomianek.

Kolejne spotkanie w sprawie przebiegu trasy S7 zaplanowano na 24 kwietnia.

Opcje strony

do góry