III debata o S7 - rzeczowo i na temat
W piątek po południu, 27 czerwca ok. 200 mieszkańców naszej gminy wzięło udział w kolejnej debacie w sprawie S7. Spotkanie zorganizowało Stowarzyszenie Łomianki Razem. Wszyscy byli zgodni: "udrożnienie" ulicy Kolejowej nie jest w interesie mieszkańców Łomianek.
III debata o S7 - rzeczowo i na temat
W piątek po południu, 27 czerwca ok. 200 mieszkańców naszej gminy wzięło udział w kolejnej debacie w sprawie S7. Spotkanie zorganizowało Stowarzyszenie Łomianki Razem. Wszyscy byli zgodni: "udrożnienie" ulicy Kolejowej nie jest w interesie mieszkańców Łomianek.
W spotkaniu udział wzięli: Zastępca Burmistrza Łomianek, Piotr Rusiecki, przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Dyrektor Pionu Zarządzania Projektami Inwestycjami TOR, Jacek Osiński oraz przedstawicielki Samorządu Młocin, członkowie Stowarzyszenia Dobro Wspólne, a także jedyny przedstawiciel Rady Miejskiej w Łomiankach - Tadeusz Krystecki.
Spotkanie zorganizowane i moderowane przez członków Stowarzyszenia Łomianki Razem, rozpoczęła prezentacja przedstawiającą stan faktyczny oraz możliwe konsekwencje różnych wariantów budowy trasy rozpatrywanych obecnie przez GDDKIA.
Zastępca Burmistrza Piotr Rusiecki, przypomniał historię blokowania budowy S7 skrajem Puszczy Kampinoskiej. Burmistrz podsumowując stwierdził, że "udrożnienie" Kolejowej mogłoby być uzasadnione, ale... już po wybudowaniu trasy S7. Z kolei obecni na debacie przedstawiciele GDDKiA kilkukrotnie podkreślali, że oni również są za takim rozwiązaniem.
Zarówno mieszkańcy Łomianek, jak również zaproszeni prelegenci byli zgodni: samo "udrożnienie" ulicy Kolejowej nie jest w interesie mieszkańców Łomianek, a wręcz mogłoby być szkodliwe! W końcu wiązałoby się z wyburzeniami. Z pewnością znacznie utrudniłoby życie pozostałym mieszkańcom i prowadzącym tam swoje przedsiębiorstwa. "Udrożnienie" Kolejowej (i Pułkowej w Warszawie) nie wpłynęłoby na poprawę płynności ruchu na trasie, tak jak i nie wpłynęłoby na poprawę bezpieczeństwa kierowców.
Tak zwane "udrożnienie" Kolejowej nie zmniejszy korków w Łomiankach, a wręcz je powiększy, ponieważ będzie się wiązała z ograniczeniem wjazdów i wyjazdów na Kolejową. Z obecnie 12 wjazdów/ wyjazdów na Kolejową pozostałby tylko 2 (przy ul. Brukowej i ul. Graniczka).
Dyskusja miała spokojny i merytoryczny przebieg. Mieszkańcy mogli się przekonać, że GDDKIA nie jest przeciwnikiem mieszkańców wręcz przeciwnie, urzędnicy zadeklarowali działać na rzecz Łomianek i szybkiej budowy S7. Debatowano wyłącznie o faktach. Przedstawiciele GDDKIA mieli okazję zapoznać się z jednoznacznym i wspólnym stanowiskiem burmistrza, mieszkańców Łomianek i mieszkańców Młocin, których radni podjęli uchwałę PRZECIW UDROŻNIENIU PUŁKOWEJ.
Mieszkańcy Łomianek mieli również możliwość zadawania pytań ekspertom i przedstawicielom Stowarzyszenia Łomianki Razem. Pytania miały charakter merytoryczny i pokazały, że budowa S7 nie jest mieszkańcom obojętna. Stowarzyszenie Łomianki Razem zwróciło uwagę, że trzeba pamiętać, że w wariancie I - blisko 90 domów wzdłuż ul. Kolejowej przeznaczonych byłoby do wyburzenia. Wariant II, tj. skrajem Puszczy Kampinoskiej, to jedyna szansa na zmniejszenie ruchu i odsunięcie groźby wyburzeń.
Na zakończenie debaty przedstawiciel Stowarzyszenia Łomianki Razem, Marek Obuchowicz zaapelował do mieszkańców Łomianek o pomoc w sprawie działań zmierzających do realizacji trasy S7 skrajem puszczy.