Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

SISKOM: Tylko wariant II jest korzystny dla Łomianek

Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji wydało stanowisko w sprawie modernizacji drogi krajowej nr 7. SISKOM mówi wprost, że północny wylot drogi ekspresowej z Warszawy powinien być prowadzony w rezerwie terenu pod Trasę NS na skraju Kampinoskiego Parku Narodowego.

SISKOM: Tylko wariant II jest korzystny dla Łomianek

Stowarzyszenie Integracji Stołecznej Komunikacji wydało stanowisko w sprawie modernizacji drogi krajowej nr 7. SISKOM mówi wprost, że północny wylot drogi ekspresowej z Warszawy powinien być prowadzony w rezerwie terenu pod Trasę NS na skraju Kampinoskiego Parku Narodowego.

Poniższa opinia SISKOM jest odpowiedzią na pismo Burmistrza Łomianek, który to na spotkaniu 6 marca br. w sprawie przebiegu trasy S7 zobowiązany został przez mieszkańców - uczestników tej debaty - do zasięgnięcia opinii u różnych instytucji i podjęcia działań w tej sprawie.

[obrazek]

SISKOM pomysł udrożnienia ul. Kolejowej ocenia negatywnie.

[obrazek]

[obrazek]
 
Według SISKOM – Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji skupiające entuzjastów budowy nowoczesnych tras komunikacyjnych w Warszawie i całej Polsce (m.in. drogowców, projektantów, inżynierów budownictwa, specjalistów od transportu, prawników, informatyków, ekonomistów, handlowców i pracowników PKP) istnieją tylko dwa możliwe warianty trasowania północnego wylotu drogi ekspresowej S7:
  •  wariant I - prowadzony w śladzie DK7 i polegający na rozbudowie ul. Kolejowej i ul. Pułkowej do przekroju 2x3 (dwie jezdnie po trzy pasy ruchu) wraz z ograniczeniem dostępności do drogi poprzez węzły, który wiąże się z wyburzeniem ok. 90 budynków wzdłuż ul. Kolejowej;
  •  wariant II - prowadzony w rezerwie terenu pod Trasę NS na skraju Kampinoskiego Parku Narodowego i polegający na budowie nowego odcinka drogi ekspresowej z Warszawy w kierunku Gdańska.
- Północny wylot drogi ekspresowej S7 z Warszawy powinien być prowadzony zgodnie z wariantem II - informuje SISKOM w piśmie skierowanym do Burmistrza Łomianek. - Realizacja drogi ekspresowej S7 w wariancie pierwszym nie jest korzystna z punktu widzenia zarówno miasta i gminy Łomianki, m.st. Warszawy oraz funkcjonowania sieci drogowo-ulicznej w północnej części aglomeracji warszawskiej - czytamy w sporządzonym piśmie.

[obrazek]

Według Stowarzyszenia wariant I polegający na udrożnieniu ul. Kolejowej i Pułkowej m.in. nie był planowany w żadnych dokumentach strategicznych i planistycznych m.st. Warszawy i Gminy Łomianki, wymaga wyburzeń wielu budynków znajdujących się na ul. Kolejowej, ingeruje w prawa nabyte mieszkańców Łomianek i przedsiębiorców, pod względem komunikacyjnym (w tym ruch pieszy) i urbanistycznym dzieli gminę Łomianki na dwie części, co może doprowadzić do spadku atrakcyjności gminy dla mieszkańców i inwestorów.

Według Stowarzyszenia modernizacja ul. Pułkowej i Kolejowej może spowodować odłożenie na kilkanaście lat projektu budowy drogi ekspresowej S7 w wariancie drugim, który przyczyniłby się do znacznego odciążenia z ruchu ul. Pułkowej i Kolejowej (ok. 50%). Ponadto udrożnienie ul. Pułkowej i Kolejowej wiązałoby się z uciążliwymi, trwającymi przynajmniej 2 lata pracami, które wręcz odcięłyby pod względem komunikacyjnym Łomianki i Młociny od Warszawy.

[obrazek]

Stowarzyszenie z wielkim zdumieniem przyjęło do wiadomości Uchwałę Nr LX/334/2014 Rady Miejskiej w Łomiankach z dnia 20 marca 2014 r., która popiera modernizację DK7 od węzła Brukowa do węzła z Trasą im. Marii Skłodowskiej Curie.
- Mamy wrażenie, że radni podjęli uchwałę bez pełnej wiedzy i świadomości, nad czym głosują. Naszym zdaniem uchwała Rady Gminy Łomianki jest całkowicie odrealniona i ma charakter jedynie życzeniowy oraz populistyczny - czytamy w piśmie.

[obrazek]

SISKOM podsumowuje, że tylko wykonanie drogi ekspresowej S-7 w wariancie drugim ma szansę na szybką realizację i spowoduje rzeczywistą poprawę dla komunikacji między Warszawą, a Łomiankami.

Stanowisko SISKOM w sprawie modernizacji DK7 w Łomiankach TUTAJ.

[obrazek]

Opcje strony

do góry