Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Dowóz uczniów niepełnosprawnych

Gmina jest obowiązana do zapewnienia dziecku niepełnosprawnemu bezpłatnego transportu i opieki w czasie przewozu do szkoły. Jeśli transport organizują rodzice, to gmina zwraca koszty przez nich poniesione.


Referat Oświaty, Turystyki i Sportu Urzędu Miejskiego w Łomiankach informuje:

Zgodnie z art. 17 ust. 3a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami) gmina musi zapewnić dziecku niepełnosprawnemu bezpłatny transport i opiekę w czasie przewozu do najbliższej szkoły albo też zwrócić koszty przejazdu ucznia i opiekuna, jeżeli dowóz zapewniają rodzice.

W związku z powyższym osoby zainteresowane prosimy o składnie wniosków na dziennik podawczy w Urzędzie Miejskim, ul. Warszawska 115 (pok. 1) lub w sekretariacie Urzędu Miejskiego przy ul. Warszawskiej 71.

Do wniosku należy dołączyć:
* aktualne orzeczenie o niepełnosprawności dziecka,
* skierowanie dziecka do kształcenia specjalnego w danej placówce i zaświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły, szkoły specjalnej lub placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Formularze wniosków dostępne są poniżej oraz w Urzędzie Miejskim przy ul. Warszawskiej 71.

1. Wniosek o bezpłatny transport dziecka niepełnosprawnego...
2. Wniosek o zwrot kosztów przejazdu do szkoły...

Opcje strony

do góry