Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Przebudowa w czterech etapach

W Łomiankach przedstawiono plan tymczasowej organizacji ruchu drogowego, jaki ma zostać wprowadzony na czas przebudowy węzła ulic Kolejowej i Brukowej.
Plan ten nie jest ostateczny.
Burmistrz przekaże projektantowi organizacji ruchu stanowisko mieszkańców, radnych i swoje uwagi.

Przebudowa w czterech etapach

W Łomiankach przedstawiono plany organizacji ruchu drogowego, jaki ma zostać wprowadzony na czas przebudowy węzła ulic Kolejowej i Brukowej. Wzdłuż ul. Kolejowej powstanie estakada, a pod nią rondo. Przebudowa węzła ma związek z budową hipermarketu Auchan.

W czwartek, 1 grudnia br. odbyło się spotkanie informacyjne z udziałem przedstawicieli wykonawcy oraz projektanta dotyczące tymczasowej organizacji ruchu. Byli na nim obecni m.in. burmistrz Łomianek, a także radni miejscy, członkowie zarządów osiedli, sołtysi oraz przedstawiciele lokalnego biznesu.

Głównym elementem przebudowy ul. Kolejowej jest zbudowanie bezkolizyjnego węzła z ul. Brukową. Ruch na trasie E7 docelowo zostanie poprowadzony estakadą nad ul. Brukową. Skrzyżowanie z ul. Brukową zamieni się w rondo, które będzie umiejscowione pod wiaduktem.
Podzielony na cztery etapy plan tymczasowej organizacji ruchu przedstawił na spotkaniu jej autor – Mariusz Bonikowski. Jak mówił, w ramach kolejnych etapów w planie jest wprowadzenie mniej uciążliwych podetapów, które będą umożliwiały wykonanie wszystkich robót.
Kolejne ETAPY budowy (pdf):
I etap    II etap    IIA etap
III etap      IV etap

I etap, który jest realizowany obecnie, to etap przygotowawczy.

[obrazek]

II etap
- z uwagi na fakt, że na samym skrzyżowaniu ul. Brukowej z Kolejową jest budowany obiekt, który wymaga różnych robót fundamentowych i wykopów, skrzyżowanie z ulicą Brukową, zostanie zamknięte. Ruch wzdłuż drogi krajowej odbywać się będzie tak jak do tej pory, dwoma pasami ruchu bez większych utrudnień na otoczce planowanej budowy estakady. Odcinek między Brukową a Kolejową będzie zamknięty z dopuszczeniem ruchu dla mieszkańców oraz dla klientów firm, które znajdują się na tym odcinku.
Dojazd będzie możliwy od ul. Warszawskiej. Ruch ulicą Wiślaną (w obydwu kierunkach) odbywać się będzie bez zmian, mimo że na skrzyżowaniu ul. Wiślanej z Kolejową zostanie zmieniony program sygnalizacji świetlnej. Spowoduje to, że ruch na trasie głównej zostanie wyhamowany na rzecz wydłużenia świateł w godzinach rannych i po południowych dla prawej i lewej strony Łomianek. W rejonie ul. Wóycickiego zostanie poprowadzony objazd dla osób, które będą chciały jechać do lewej strony Łomianek do ul. Estrady.
Z ulicy Warszawskiej natomiast jako alternatywa, będzie poprowadzony wyjazd oparty na sygnalizacji świetlnej w kierunku Warszawy. Przed stacją paliw, jadąc w stronę Łomianek zostanie zbudowany zjazd z trasy głównej w ul. Warszawską, jak i wyjazd w kierunku Gdańska. Wyjazd z ul. Brukowej w prawo zostanie utrzymany.

[obrazek]

Etap II A – organizacja ruchu ok. 15 luty – 15 kwietnia 2012 nie będzie zmieniana; to organizacja ruchu w trakcie powstawania estakady w środku.

[obrazek]

Etap III – roboty „w środku ul. Kolejowej”. Ulica Brukowa z lewej strony będzie zamknięta. W trakcie prac dojazd dla mieszkańców i firm zostanie zapewniony. Przewidywany okres wprowadzenia III etapu, to połowa kwietnia 2012.

[obrazek]

Etap IV – w tym etapie estakada będzie już wykonana. Ruch na ulicy Kolejowej będzie odbywał się po nowo wybudowanej estakadzie. Pod estakadą będą prowadzone z kolei roboty wykończeniowe oraz budowa ronda z sygnalizacją świetlną. Przewiduje się, że będzie to miało miejsce w sierpniu przyszłego roku.

[obrazek]

Zakończenie wszystkich prac przewidziano na koniec października 2012 r.

Wykonawca zapewnił, że w całym okresie realizacji inwestycji (na każdym etapie) ruch tranzytowy Warszawa – Gdańsk odbywać się będzie w sposób niezakłócony na minimum dwóch pasach ruchu w każdym kierunku. W trakcie robót mogą być krótkie podetapy, gdzie na kilka dni, może wystąpić zajęcie jednego pasa ruchu, dla przeprowadzenia np. sieci kanalizacyjnej czy elektrycznej.

Plan tymczasowej organizacji ruchu jest w uzgodnieniu i nie jest ostateczny. Burmistrz przekaże projektantowi organizacji ruchu stanowisko mieszkańców, radnych i swoje uwagi. Jak zapewnia jednak wykonawca, nawet w trakcie budowy możliwe są zmiany korzystne dla mieszkańców Łomianek. Burmistrz, na wniosek samych mieszkańców, zaproponował wjazd do Warszawy na wysokości ul. Pancerz oraz wystąpił o otwarcie ul. Wiosennej lub Sierakowskiej.

Na spotkaniu 1 grudnia, Komisja Techniczna Rady Miejskiej w Łomiankach przedłożyła wykonawcom 11 wniosków związanych z organizacją ruchu. Pytano także o lokalizację przystanków autobusowych na czas budowy, lokalizację chodników i przejść dla pieszych, a także o to, kto zajmie się utrzymaniem dróg podczas przebudowy węzła. Pytania w sprawie przebudowy węzła Brukowa zadawali także przedstawiciele zarządów osiedli, sołtysi oraz przedstawiciele lokalnego biznesu, których interesowała m.in. sprawa zabezpieczenia dojazdu do prowadzonych przez nich firm.

Wykonawcy po zebraniu wniosków zapewnili, że przedstawią je do rozpatrzenia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Opcje strony

do góry