Oficjalny Serwis Informacyjny

Aktualnie znajdujesz się na:

Załatwianie spraw w Urzędzie Miejskim w Łomiankach w okresie epidemii

Urząd Miejski w Łomiankach od początku pandemii funkcjonuje i realizuje obsługę mieszkańców przy zachowaniu wszystkich zasad bezpieczeństwa. Przyjęte rozwiązania pozwalają na płynną realizację zadań, a mieszkańcy mają możliwość załatwiania swoich spraw. Obowiązują jednak pewne ograniczenia związane z bezpośrednią obsługą klientów.

PRACUJEMY DO ODWOŁANIA W GODZINACH:

  • Poniedziałek  10.00 -18.00
  • Wtorek-piątek 8.00 - 16.00

ZALECAMY KONTAKT ELEKTRONICZNY I TELEFONICZNY

  • przez platformę ePUAP  / platforma: https://epuap.gov.pl/
  • za pośrednictwem poczty, wysyłając korespondencję na adres: Urząd Miejski w Łomiankach, ul. Warszawska 115, 05-092 Łomianki
  • pytania, informacja publiczna / e-mail: umig@lomianki.pl.

Ponadto pisma oraz inną korespondencję można składać:

  • w urnie zlokalizowanej w budynku Urzędu Miejskiego w Łomiankach przy ul. Warszawskiej 115,

Chcąc uzyskać informację (jak załatwić sprawę czy na jakim etapie jest toczące się postępowanie) skontaktuj się z Biurem Obsługi Mieszkańca pod numerem tel. 22 76 86 324.

We wszystkich sprawach merytorycznych związanych z pracą komórek Urzędu Miejskiego prosimy nawiązywać kontakt telefoniczny lub mailowy - dane kontaktowe znajdują się w zakładce Kontakt

Niemal wszystkie sprawy urzędowe można załatwić przez internet. 

Jak to zrobić? Dowiesz się ze strony Ministerstwa Cyfryzacji. 
https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/sprawy-urzedowe-zalatwiaj-online-podpowiadamy-jak-to-zrobic

Załatwianie spraw urzędowych online odbywa się za pomocą ePUAP (elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej), do której interesant loguje się za pomocą „profilu zaufanego” lub dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (wydany po 1 marca 2019 r.) i czytnika.

Na stronie internetowej www.gov.pl dostępne są dedykowane usługi dla większości spraw urzędowych. Lista usług online wciąż jest rozszerzana. 

Jeśli dla danej sprawy nie ma dedykowanej usługi to wniosek pobrany z internetu należy wysłać do urzędu jako załącznik w usłudze ”pismo ogólne do podmiotu publicznego”.   W ten sposób można też uzupełnić wcześniej wysłany wniosek (np. wysłać prawidłową fotografię do dowodu osobistego), złożyć wyjaśnienia.

Osoby, które nie mogą założyć profilu zaufanego prosimy o kontakt telefoniczny, w celu ustalenia takiego sposobu załatwienia sprawy by kontakt osobisty ograniczyć do niezbędnego minimum.

Urna przed urzędem przy ul. Warszawskiej 115 służy do kontaktu korespondencyjnego. Można do niej wrzucać zgłoszenia, wnioski i inne pisma. Prosimy o umieszczanie na pismach numeru telefonu. To bardzo ułatwia kontakt w sprawie. 

Formularze Urzędu Miejskiego w Łomiankach 
https://bip.lomianki.pl/bip/biuro-obslugi-mieszkanc/7260,WNIOSKI-FORMULARZE-KARTY-ZGLOSZENIA.html
https://www.lomianki.pl/pl/dla-mieszkancow/zalatw-sprawe-w-urzedzie

PŁATNOŚCI
Opłaty, w tym podatek od nieruchomości, opłaty za śmieci itp. można dokonywać przez bankowość elektroniczną. Ponadto wszelkich opłat można dokonać bez prowizji w Mazowieckim Banku Spółdzielczym w Łomiankach, ul. Szpitalna 8, od poniedziałku do piątku w godzinach 
8.00 - 14.00  (w godz.10.00 -12.00 obsługiwani są seniorzy powyżej 65 roku życia) 

WYDZIAŁ GEODEZJI, GOSPODARKI NIERUCHOMOŚCIAMI I ZAGOSPODAROWANIA PRZESTRZENNEGO
tel. 22 76 86 233, 22 76 86 244, 22 76 86 206

  •  Postępowania administracyjne dla zadań, o których mowa w par. 13 ust. 2 rozporządzenia z 19.04.2020 r., prowadzimy na bieżąco. Informacje dla stron postępowania udzielane są telefonicznie lub mailowo u osoby prowadzącej sprawę. Dokumenty dotyczące spraw w miarę możliwości udostępniane są w wersji elektronicznej.
  • Wydawanie dokumentów dotyczących decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego odbywa się w godzinach pracy urzędu po wcześniejszym umówieniu terminu: tel. 22 76 86 233 w Urzędzie Miejskim w Łomiankach, ul. Warszawska 115. 
  • Wszelkie decyzje, zaświadczenia oraz wypisy i wyrysy z planu miejscowego wysyłane są pocztą tradycyjną lub poprzez ePUAP (w przypadku braku opłaty skarbowej wnioskodawca dostarcza potwierdzenie mailem).

WYDZIAŁ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI KOMUANALNEJ
tel. 22 76 86 225 lub 22 76 86 224

  • świadczenia usług komunalnych (odpady) - odbywają się według obowiązujących umów, wszelkie sprawy reklamacji czy obsługi mieszkańców w zakresie odbioru odpadów tak jak do tej pory odbywa się telefonicznie, mailowo i za pośrednictwem ePUAP. Jedynym ograniczeniem jest zmiana pracy GPSZOK na dwa dni w tygodniu, sam sposób pracy jest tam taki sam jak przed epidemią.
  • decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji,  decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów, obsługa wniosków na dofinansowanie piecy, obsługa spraw związanych z opieką nad zwierzętami i wszystkie inne zadania Wydziału są realizowane na bieżąco, jeżeli postępowanie tego wymaga przeprowadzamy wizje w terenie (z zachowaniem wszelkich środków ostrożności), kontakt z mieszkańcami w związku z prowadzonymi postępowaniami odbywa się listownie, mailowo i za pośrednictwem ePUAP (za wyjątkiem koniecznych wizji w terenie).   
  • Wydział realizuje wszelkie działania dodatkowe związane z wymogami sytuacji epidemii, np. prowadzone są akcje dezynfekcji budynków komunalnych itp. 

URZĄD STANU CYWILNEGO
tel. 22 76 86 322

  • Wszystkie czynności wykonywane są na podstawie wniosków składanych drogą korespondencyjną poprzez pocztę tradycyjną, platformę ePUAP czy pozostawionych w urnie, a także po uzgodnieniu telefonicznym z pracownikiem USC.
  • Rejestracja zgonów odbywa się z osobistym udziałem interesanta zgłaszającego zgon, od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy Urzędu.
  • Pozostałe czynności, które wymagają osobistego stawienia się interesantów w USC, w tym wszystkie oświadczenia oraz wydanie zaświadczeń do ślubu konkordatowego i ustalenie terminu ślubu są przyjmowane w Urzędzie Stanu Cywilnego od poniedziałku do piątku, w godzinach pracy Urzędu, po wcześniejszym umówieniu terminu: telefonicznie lub e-mail: jadwiga.choros@lomianki.pl, beata.wozniak@lomianki.pl 

REFERAT SPRAW OBYWATELSKICH
tel. 22 76 86 310

  • Odbiór dowodu osobistego - w budynku Urzędu przy ul. Warszawskiej 115, po Wcześniejszym umówieniu terminu spotkania telefonicznie.
  • Pozostałe sprawy dotyczące dowodu osobistego (np. złożenie wniosku o dowód osobisty, zgłoszenie utraty dowodu osobistego) można załatwić za pomocą strony www. gov.pl korzystając z dedykowanej usługi, a jeśli to niemożliwe prosimy o kontakt telefoniczny.
  • Sprawy meldunkowe obywatele polscy mogą załatwić za pomocą strony www. gov.pl korzystając z dedykowanej usługi. Cudzoziemcy oraz obywatele polscy nieposiadający profilu zaufanego proszeni są o kontakt telefoniczny w celu umówienia spotkania.
  • Zaświadczenie (np. o braku osób zameldowanych w lokalu, o zameldowaniu na pobyt czasowy,– wniosek (pobrany ze strony internetowej urzędu) można przesłać jako „załącznik do pisma ogólnego do podmiotu publicznego” e.PUAPem,  emailem (umig@lomianki.pl) lub pocztą. Wniosek powinien być podpisany czytelnie imieniem i nazwiskiem i zawierać numer telefonu do kontaktu. Do wniosku należy załączyć potwierdzenie zapłaty 17,00 zł tytułem opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
  •  Nadawanie numeru PESEL cudzoziemcom – wniosek (pobrany ze strony internetowej urzędu) wraz z kserokopią paszportu należy wrzucić do urny przed urzędem lub przesłać pocztą. Wniosek ma być podpisany czytelnie imieniem i nazwiskiem przez cudzoziemca oraz należy dopisać nr telefonu osoby do kontaktu w sprawie). W przypadku odbioru zaświadczenia przez pełnomocnika (np. pracodawcę) do wniosku należy załączyć pełnomocnictwo i potwierdzenie zapłaty 17,00 zł tytułem opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
  • Udostępnienie danych z ewidencji ludności (w tym zaświadczenia o numerze PESEL osoby zmarłej) – wniosek można przesyłać za pomocą strony www. gov.pl jako załącznik do „pisma ogólnego do podmiotu publicznego”, listownie lub wrzucić do urny przed urzędem. Odpowiedź na pismo zostanie przesłana ePUAPem lub pocztą.
  • Wpisanie do rejestru wyborców - wniosek można przesyłać za pomocą strony www. gov.pl za pomocą dedykowanej usługi, pocztą lub wrzucić do urny przed urzędem. Do wniosku należy dołączyć kserokopię dowodu osobistego i dokument potwierdzający zamieszkiwanie pod danym adresem. Decyzja o dopisaniu do rejestru zostanie przesłana pocztą. 
  • Dopisanie do spisu wyborców - wniosek można przesyłać za pomocą strony www. gov.pl za pomocą dedykowanej usługi, pocztą, emailem (umig@lomianki.pl) lub wrzucić do urny przed urzędem. Prosimy o podanie nr telefonu w celu przekazania informacji o dopisaniu.

Wnioski i zgłoszenia Referatu Spraw Obywatelskich


https://bip.lomianki.pl/bip/biuro-obslugi-mieszkanc/7260,WNIOSKI-FORMULARZE-KARTY-ZGLOSZENIA.html
https://www.lomianki.pl/pl/dla-mieszkancow/zalatw-sprawe-w-urzedzi/sprawy-obywatelski
https://bip.lomianki.pl/bip/biuro-obslugi-mieszkanc/referat-spraw-obywatels

 

23.04.2020
 

Opcje strony

do góry