Udostępnienie rejestru wyborców
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o udostępnienie rejestru wyborców - formularz wypełniony i podpisany,
- ważny dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport) - do wglądu,
OPŁATY:
Brak opłat.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTU I ODBIORU:
Urząd Miejski w Łomiankach
ul. Warszawska 115, pok. 6
tel. 22 76 86 310, -332
Wnioski przyjmowane są:
poniedziałek - 10.00-17.30
wtorek - piątek - 8.00-15.30
JEDNOSTKA ODPOWIEDZIALNA:
Wydział Administracyjny i Spraw Obywatelskich
TERMIN ODPOWIEDZI:
Niezwłocznie w obecności wnioskodawcy.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Reklamacja do Burmistrza Łomianek na nieprawidłowości w rejestrze wyborców.
Reklamacja jest rozpatrywana w ciągu 3 dni od daty jej wniesienia.
Na decyzję nieuwzględniającą reklamacji lub powodującą skreślenie z rejestru wnoszący reklamację bądź osoba skreślona ze spisu może wnieść, w terminie 3 dni od dnia doręczenia decyzji, skargę za pośrednictwem Burmistrza Łomianek do Sądu Rejonowego dla Warszawy Żoliborza.
UWAGI:
- Rejestr wyborców udostępnia się do wglądu w urzędzie gminy na pisemny wniosek.
- Udostępnienie rejestru polega na przedłożeniu wydruku danych wyborcy, którego dotyczy wniosek i na udzieleniu informacji w zakresie niezbędnym do wniesienia reklamacji.
- Reklamację na nieprawidłowości w rejestrze wyborców można wnieść w szczególności w sprawie: pominięcia wyborcy w rejestrze, wpisania do rejestru wyborców osoby, która nie ma prawa wybierania, niewłaściwych danych o osobach wpisanych do rejestru lub ujęcia w rejestrze wyborców osoby, która nie zamieszkuje stale na obszarze gminy.
PODSTAWA PRAWNA:
- Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2020 r. poz. 1319),
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U. z 2017r., poz. 1316 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2020 r. poz. 1546).